Mediteren? Waar is dat nu goed voor

Verschillende keren kreeg ik in mijn praktijk de vraag hoe je kunt mediteren en waarom je dat zou doen.

Het is bijvoorbeeld niet nodig om heel lang te mediteren, zoals velen denken en je hoeft ook niet in de lotushouding te zitten, wat veel mensen ook niet kunnen.

Het enige wat je nodig hebt is een ruimte waar je rustig kunt zitten in een voor jou comfortabele houding.  Met dagelijks 10-15 minuten kom je een heel eind.

Dat gezond eten belangrijk is, weet iedereen wel.

Minder bekend is dat het effect van meditatie erg groot is.

Waterval

 Effecten van meditatie zijn:

  1. Verminderd stress
  2. Stress gerelateerde klachten verminderen of verdwijnen zelfs
  3. Verlaagd de bloeddruk
  4. Geeft innerlijke rust
  5. Verminderd spierspanning
  6. Verlaagd pijn veroorzaakt door spanning
  7. Je concentratievermogen neemt toe
  8. Je waarneming wordt anders waardoor je meer kunt genieten van de kleine dingen
  9. Je voelt je sneller gelukkig zonder duidelijk aanwijsbare reden
  10. Vergroot  je eigenwaarde

Wil jij graag profiteren van bovenstaande effecten?

Ga dan naar de site van Claritas Assentiae. Zij hebben Youtube filmpjes  met eenvoudige meditaties die voor iedereen toegankelijk zijn.

http://www.claritasessentiae.nl/#med

Je hoeft alleen maar op bovenstaande link te ‘klikken’ en op de startknop van de meditatie te drukken en je te laten meevoeren door de stem van de meditatiebegeleider.

Heel veel succes.

Meer weten, neem dan vrijblijvend contact op

 

 

 

 

Datum: 15 augustus 2014

Geef een reactie of deel via social media

Share Button

Alle velden zijn verplicht. Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *