Weg met de vakantiekilo’s,

Ben je net terug van vakantie met wat extra lichamelijke bagage en wil je graag die bagage er snel weer af hebben binnen enkele weken?

Voer het hieronder beschreven menu uit en je zult goede resultaten bereiken op een gezonde manier.

Ontbijt:

Neem een glas lauw water met een eetlepel verse citroensap.

Maak een smoothie van 200 ml kokosmelk of amandelmelk met zo’n 100 mg bevroren of verse blauwbessen met een kleine eetlepel kokosvet.

Tussendoor rond 10.00 uur

Neem en fruitmix van frambozen, kiwi, appel en sinaasappel met walnoten of amandelen

Lunch

Een omelet van 2 geklutste eieren met gemixte roerbakgroente. Makkelijk om mee te nemen.

Of

Gemengde sla met 100 gram gerookte zalm en komkommer

slasalade

Tussendoor rond 15.00 uur

Rijstwafel met een halve fijngemaakte avocado met wat zout en peper en cherrytomaatjes

Diner

3 ons of meer gemengde groenten met 100 gram kip of vis

Zalm

Tussendoor

Snoeptomaatjes, komkommer, bleekselderij

Drinken

Dagelijks minimaal 1 ½ liter water

(Kruiden)thee

Maximaal 2 koppen koffie per dag

1 glas fris naar keuze

 

Enkele voedingsmiddelen uitgelicht

Blauwbessen en rood fruit zijn rijk aan antioxidanten

Walnoten bevatten gezonde vette zoals omega 3 en magnesium

Amandelen zijn een bron van vitmine E (antioxidant) en calcium

Ei bevat 13% eiwit van hoge biologische waarde. Kan allergie/intolerantie veroorzaken en is een histaminevrijmaker. De eidooier bevat de fytonutriënten luteïne en zeaxanthine en verhoogt het cholesterolgehalte maar in het totale ei zit zoveel lecithine dat het cholesterol weer wordt rechtgetrokken.

Zalm is een vette vis. Bevat 3 % verzadigd vet en ongeveer 11% onverzadigd vet, waarvan merendeel meervoudig onverzadigde vetzuren

Avocado bevat een hoog percentage (15-30%) gezonde vetten (omega 3 en 9) en weinig omega 6 en verzadigt vet.

Succes!

 

Wil je meer weten of wil je graag begeleiding bij het afvallen neem dan vrijblijvend contact op.

Denk jij dat anderen van dit artikel kunnen profiteren? Deel dit artikel dan met jou netwerk door op de Tweet, Like, Share of Google+ knoppen te klikken zodat ook de mensen in jou netwerk ervan kunnen profiteren.

Datum: 30 augustus 2014

Geef een reactie of deel via social media

Share Button

Alle velden zijn verplicht. Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *